Zum Inhalt springen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

#T/N/X/T

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Trading NR7 setup

Geschrieben

Hat sich schon mal wer damit beschäftigt?

Eigentlich ganz Simpel.

http://www.traderji.com/advanced-trading-s...html#post323030

Just initiating this thread to discuss possible expansion setup

1) What is NR7 pattern (Narrow Range 7) ?

Market goes thru regular contraction (i.e. daily trading range getting shorter and shorter) and expansion (i.e. daily trading range getting bigger) cycle. Expanding range is followed by Contraction and vice-versa. So if we can indetify the narrow range days, then it give us a step ahead of everybody to benefit from coming expansion.

NR7 is term given to a day that has the daily range smallest of last 7 days including that day.

NR4 is variation of this where the lookback period is 3 days + current day i.e. 4 days.

E.g. -

Date			 High			Low			 Range	Remark
27-May-09	4,286.45	4,115.25	171.20	
28-May-09	4,354.85	4,254.85	100.00	
29-May-09	4,488.05	4,340.75	147.30	
1-Jun-09		4,545.40	4,450.40	95.00	NR 4 day. Range smallest of last 7 entries from 28/May till today i.e. 1-Jun )
2-Jun-09	4,586.40	4,453.40	133.00	
3-Jun-09	4,574.90	4,478.60	96.30	
4-Jun-09	4,582.20	4,453.45	128.75	
5-Jun-09	4,636.85	4,561.95	74.90	NR 7 day. Range smallest of last 7 entries from 28/May till today i.e. 5-Jun )

8-Jun-09	 4,611.40	4,404.65	206.75	Break of the low of 4561 of NR7 day took it to low of 4365 in next 2 days.  Notice the range expansion (206+197 points).
9-Jun-09	 4,562.45	4,365.10	197.35

As far as I know, this setup was discussed by Toby Crabel first. Later Linda Raschke has also discussed this in her book "The street smart". To know more about them you can either refer to these sources or raise questions here and I /other members here will try to clarify it.

Happy Trading.

How to Find NR7 day..

1) Get the High and Low data of last few period

2) Calculate the range of each day i.e. high - low) for each day

3) Compare the range of a today and previous 6 days range (to get NR7. To get NR4 get last 3 days range)

4) If todays range is smallest of all 7 days, then today is NR7 day..else not.

It is that simple.

Suggested Trading System - DRAFT rules

I am providing the rule for the system here. It is for purpose of backtesting. Based on the result, we might have to modify them. The text between < > is for explanation.

Feel free raise your doubts, if any and I or others will try to clarify them. If there is any error / ambiguity then please highlight so that I can correct it (I am human being and do make errors regularly).

Assumptions -

1) After today’s market close, we have the system in place to find out whether today was NR7 day or not (i.e. smallest range of last 7 trading days) You can use the excel sheet attached in post 2 of this thread.

2) We have the time to enter the orders during tomorrow market hours (not busy day at office etc)

3) It is SWING TRADING position i.e. we are looking to hold this position for more then 1 day. We will be using DAILY timeframe chart of NIFTY SPOT to take any trading decision.

4) We are going to use NIFTY FUTURES – NEAR MONTH to trade. On last week of the month, we will start using NEXT Months NF Contract.

5) Do we want to use FILTER of few points above High/Low or not ?

6) Designing the strategy to go SHORT first. This is to maintain simplicity. The rules can be adjusted for LONG entry by applying the same logic with minor adjustments..

Underlying logic behind why this strategy should work -

Refer to post 1 of this thread..

<If you don’t believe in this underlying logic then it doesn’t make any sense for YOU to go ahead with strategy. Even if it is profitable, YOU will find it difficult to implement it because of many psychological challenges posed by your subconscious mind. So either get convinced by underlying logic by asking question, reading, research etc or move onto something else.>

Setup Rules

1) NR7 setup is triggered today.

2) Note the HIGH and LOW of today. (Calling Day0-H and Day0-L)

<these are basic condition that should be met. If they are not in place then skip any other action and do something else>

Entry Rules1) SELL below the Day0-L on next day i.e. Day1. (BUY above the Day0-H)

<These rules should be clear enough for even a 10yr old person with basic knowledge of chart construction, to understand else there is chance of improvement>

Exit - Stoploss

1) For Short trades, stoploss is at the Day0-H. (For long trades, stoploss is at the Day0-L).

<if using multiple contracts, then write in details how much of position will u liquidate and at what point>

Exit - Profit taking

1) No plan to place profit taking order for the time being. Trailing stoploss orders will be used to exit the position.

<you can define your rules for profit taking if you want. I generally touch this section after backtesting/some experience with the system>

<if using multiple contracts, then write in details how much of position will u liquidate and at what point>

Exit –Trailing Stoploss

1) For Short trade, trail with the stop at HIGH of Previous 2 bars. (i.e. On Day1, stop = Day0-H/ Day2 , stop = Day0-H/ Day3, stop = Day1-H / Day4, stop = Day2-H and so on)

2) If market gaps from trailing stop order level /or for some reason the trailing stoploss order is not executed, then close the position immediately at whatever price is available.

3) Stoploss moves only in the direction of the trade. They are never moved against the direction of our position.

<if using multiple contracts, then adjust this section accordingly>

Following two sections needs to be customised for individuals account size and risk tolerance limit. But the example below will guide u in answering them.

I will certainly like to come back and update these sections as they are the foundation of trader's long term survival and the success.

Position size

<this deal with the question - how much quantity? Best practice is not to put more then 5% of your acct capital on one single trade.>

1) Trade size - 1 NIFTY contract

2) No add-on is considered at this stage. <else write down how will u add-on to the position>

Money Management

1) Initial risk of < 150 NIFTY points

2) Once in a trade, not to leave more then 200 points on the table.

<This might result in overriding your trailing stoploss section but it is important for you to be comfortable with your open profit and not fear about loosing the profit

Best practice - not to Risk (difference between entry point and stoploss) more then 2% of your acct capital on one single trade. If the risk in more then this then either skip the trade or accept the fact that you are taking higher risk and ready to face psychological roller-coaster ride when trade is open>

Following two section are not specific to this strategy but they are basic for successful trading

Mental /Psychological setup 1) Clarity in the underlying concept of this strategy. Know your strategy as much as possible.)

2) Not to confuse your mind with other exit rules.. that are not being backtested.

3) Focus on EXECUTING the trade RIGHT, not on result. YOU can only control your EXECUTION, it is upto market (which is beyond your control) to give u profit or loss.

When not to trade this strategy -

1) When u are not comfortable with the market conditions

<this section is one of the most important section for professional traders. They know the environment when this strategy will not work or produce poor result. You may not know at the beginning but as you backtest or start using this strategy, you will learn it gradually and can fill this section later.>

Featured Replies

Geschrieben
  • Autor

Zum merken wenn ich es mal testen sollte.

Spot on, Bala...That is why,

NR4-2 plus IB (Inside Bar)

&

NR7 plus IB

are best combos

Wo bei ich das NR4-2 noch nicht so ganz verstanden habe :scare3:

NR4-2 means second consecutive day of NR4 day.
Geschrieben
  • Autor

Ich stehe mit meinem Englisch irgend wie vor einer schwarzen Wand.

Wenn einer so nett wäre mir die Definition des NR4-2 zu erklären, danke.

Just to extend NR4-2 as per my understanding.. is having NR4 day triggered on 2 days.. one after another.

Logically it is = NR5 .. For ex if we have range distribution is like 119,120,121 and 118 then we got NR4 here. If on next day we get range of 116 then we have NR4 (120,121,118 and 116 ) if we look back 4 days. If we look back 5 days (119,120,121,118 and 116) then we will get NR5.

We could have also got NR5 if with following range sequence (119,95,121,100 and 90), but this is not NR4-2 setup. We could infact get NR7 level of contraction for 1 day and immediate expansion next day.

As per my understanding, NR4 indicates that mkt has been under contraction for 2 days. That means longer the contraction, stronger the expansion.

In comparision to this, NR5 / NR6 / NR7 means 1 days of extreme contraction.

To understand the difference between NR4 / NR4-2 and NR5, you got to look at the time aspect of market behaviour.

Sunil, any thought /comment on my understanding of this variation.

Hope , I have not confused the readers.

Happy Trading

This is exactly what I wanted to illustrate to you, AW10...

I don't prefer NR4 or NR5 alone...

I am looking for continuous contraction. That's why I make an exception and incorporate the SECOND instance of NR4-2 (ie NR4-2) in such setup.

After that, it's NR7.

IB with any of them is just like an icing on the cake.

Mini-flow guys will vouch for this, as one can expect a good trendy day on the following day.

Agree with Sunil that Inside Day brings is more strength to this setup.

That setup is tagged as IDNR setup.

So we have following variations of this setup

- NR4/ NR5/ NR6/ NR7 / NR8 etc (though finding NR8 days really rare.) Smaller the timeframe, bigger the number we can see. e.g Getting NR7 on Monthly chart is dream.

- NR4 - 2, NR5-2 etc (long duration of contraction)

- IDNR4/ IDNR 5/ IDNR6/ IDNR7 etc [contraction not just in range (i.e. mood of participants during market hour) but also in time]

- for you info, I have also read about 2-day NR4 (rather than taking daily high-low range, (a) take H-L range of 2 days… i.e. today range will be (Max of (high today, high yesterday) – Min of (Low today, low yesterday). (b) Calculate for every day © and then look back over last n entries to find the narrowest range of any 2 days.

Extending this concept is limited to individual’s creativity. As long as there is reasoning behind it, IMO, it should work.

I am in the process of merging NR concept with multi-timeframe concept and test the setup. Hopefully, will be able to share my findings once I am done with that.

Happy Trading

Geschrieben

Kannst Du dafür bitte nen direkten Link posten, auf den ersten beiden Seiten in dem Thread kam das nämlich nicht vor.

Geschrieben
Wenn einer so nett wäre mir die Definition des NR4-2 zu erklären, danke.

Na, die Bedingung, dass 1 Bar zu einem NR4 wird ist am nächsten Tag ebenfalls erfüllt. Mehr ist das nicht. Bedeutet inhaltlich, vermute ich (hab die Strategie nur überflogen), dass sich das Band am Tag, nachdem es schon mal enger geworden ist (und zwar ist es das schmalste der letzten 4 Tage), noch weiter verengt hat. Somit hofft man sicherlich, dass es dann umso wahscheinlicher ist, dass es danach wieder auseinanderläuft/sich aufweitet.

Geschrieben
  • Autor
Kannst Du dafür bitte nen direkten Link posten, auf den ersten beiden Seiten in dem Thread kam das nämlich nicht vor.

Ab Posting 80 kommt das was ich hier hin kopiert habe.

Sonst halt immer mal wieder so zwischen durch.

Ist schon blöde das die so eine Simpele Strategie durch so eine schwierige Sprache verkomplizieren :scare3:

Bedeutet inhaltlich, vermute ich (hab die Strategie nur überflogen), dass sich das Band am Tag, nachdem es schon mal enger geworden ist (und zwar ist es das schmalste der letzten 4 Tage), noch weiter verengt hat.

würde ja dann eigentlich auch einen NR5 Tag bringen,

wenn ich es aber Richtig verstehe gibt es zwischen einem NR5 und einem NR4-2 Unterschiede.

NR4-2 wird gehandelt,

NR5 eigentlich nicht.

Geschrieben
Ist schon blöde das die so eine Simpele Strategie durch so eine schwierige Sprache verkomplizieren :scare3:

Englisch ist viel einfacher als Deutsch :smile:.

würde ja dann eigentlich auch einen NR5 Tag bringen,

wenn ich es aber Richtig verstehe gibt es zwischen einem NR5 und einem NR4-2 Unterschiede.

NR4-2 wird gehandelt,

NR5 eigentlich nicht.

Hmm, so wie ich das lese, ist der NR4-2 nen Sonderfall des NR5.

NR5 heißt ja nur (falls ich es richtig verstanden habe), dass der aktuelle Bar der mit der kleinsten Tagesrange der letzten 5 Bars ist. Die Dinger werden aber nicht zwangsläufig von Bar zu Bar kleiner (siehe Deinen ersten Post, da ist ja der Range von Bar 3 größer als der davor, aber Bar 4 ist der kleinste der 4 Bars. Analog gilt das für 5).

Was die meinen ist, dass NR4-2 eine "continuous" (fortgesetzte) Kontraktion bedeutet (2 Verengungen nacheinander).

D.h. Bar 4 ist der kleinste der 4 Bars und Bar 5 ist noch kleiner als der Range der 4.

Bei dem NRX-Konzept stellt man aber lediglich 1 ! Verengung fest, nämlich dass am aktuellen Bar die Tagesrange die kleinste von X-Tagen ist.

Geschrieben
  • Autor
Englisch ist viel einfacher als Deutsch :smile:.

Hmm, so wie ich das lese, ist der NR4-2 nen Sonderfall des NR5.

Einfache Sachen verstehe ich halt nicht,

sonst würde ich ja auch meinen PC verstehen und könnte Programmieren :scare3: :wub:

Hört sich gut an und war auch meine Überlegung.

Muss mir die ganze Sache mal auf einem Chart anschauen und dann mal genau überlegen.

Geschrieben

Ich habe die deutsche Version des Buches "The street smart" zuhause. Ich schau mal nach, was dazu alles steht.

P.S.

Hat gewisse Ähnlichkeiten mit den voightschen AußenStabKonzept. Daran code ich gerade... :scare3:

Geschrieben
  • Autor
Ich habe die deutsche Version des Buches "The street smart" zuhause. Ich schau mal nach, was dazu alles steht.

P.S.

Hat gewisse Ähnlichkeiten mit den voightschen AußenStabKonzept. Daran code ich gerade... :scare3:

Gut :bbg:

Was die Leute nicht alles haben,

ich muss dafür erst auf ein Forum stossen wo ich die Schriftzeichen nicht entziffern kann :wub:

Steht da sonst noch was Interessantes drin oder geht es nur um das System?

Lass uns doch zusammen arbeiten,

wenn es nichts wird ist es eh egal,

kommt was gescheite raus wird schon genug für uns beide da sein.

und die anderen hier verstehen AmiBroker eh nicht :smile:

(Ausser die 2 anderen AmiBroker Fans :wub: )

Geschrieben
  • Autor

Wieder was gelernt.

(Es mag einigen komisch vorkommen was ich alles poste. Habe aber die Angewohnheit "meine" Threads mehr mals zu lesen. Von daher poste ich oft auch nur Sachen die mir für mich im Moment wichtig sind um Sie mir mit der Zeit ein zu prägen)

(I was just comparing ranges to atr and found it a better way to calcuate NR days).

Just to clarify the difference between , Daily Range and aTR (Average True Range)

Daily range just looks at difference of Day's high and low.

ATR is derived from the True Range which is the greatest of the following three values:

1) difference between the Today's high and low (i.e. daily range)

2) difference between the Previous Close and Today's High

3) difference between the Previous Close and Today's Low.

That means, ATR does take into consideration the opening gap.

So when we a day with wide gap but then for the whole day the action was in narrow range, we might get a NR signal.. but on ATR front it might still show as high ATR day.

With this background, I would not use ATR to identify NR days.

Bei meinen letzten Test wollte ich die Spanne des letzten Bars als Stop und zur Ziel Berechnung.

Hatte dann auch einfach den ATR genommen,

und mich dann manch mal gewundet warum es nicht genau hin kommt.

http://www.tom-next.com/community/High-Per...7210#entry77210

Geschrieben
  • Autor
@ibelieve

Ist aber ne ganze Menge zum abtippen. Vielleicht bekomme ich ne zusammenfassung hin.

Jeff Cooper mag eher enge Akien. Diese Strategie scheint Ihn auch zu gefallen...:

http://www.hitnrun.de/id-nr4.htm

Wenn Du mich bei Besonderheiten auf Fehler hinweist reicht es ja.

Eine Frage hätte ich aber noch,

was wird mit der Strategie im Buch gehandelt.

In dem Forum wird eigentlich nur der Index gehandelt weil Sie wohl mit Einzel Werten meist Probleme haben.

Geschrieben
Lass uns doch zusammen arbeiten,

wenn es nichts wird ist es eh egal,

kommt was gescheite raus wird schon genug für uns beide da sein.

und die anderen hier verstehen AmiBroker eh nicht :scare3:

(Ausser die 2 anderen AmiBroker Fans :wub: )

Können wa schon machen. Handel zwar keine Aktien aber vielleicht wird das noch. Wie sieht es mit shorten von Aktien aus? ID /NR4 werden ja in beiden Richtungen gehandelt...

Geschrieben
  • Autor
Können wa schon machen. Handel zwar keine Aktien aber vielleicht wird das noch. Wie sieht es mit shorten von Aktien aus? ID /NR4 werden ja in beiden Richtungen gehandelt...

Prima,

damit mache ich so gar Gewinn

post-1129-1247689436_thumb.png

Geschrieben
  • Autor

Ich habe 2 Sachen in AmiBroker da zu gefunden.

1)

Einen Scanner die mir die Sachen Anzeigt welcher Wert was hat.

2)

Eine Chart Anzeige.

Muss ich mal schauen was Sie mir wirklich sagt.

Muss aus den Sachen jetzt dann mal ein einfaches Programm machen um die Signal Qualität zu testen.

ChartAnzeige.txt

Scanner.txt

post-1129-1247721562_thumb.png

Geschrieben
Wenn Du mich bei Besonderheiten auf Fehler hinweist reicht es ja.

Eine Frage hätte ich aber noch,

was wird mit der Strategie im Buch gehandelt.

In dem Forum wird eigentlich nur der Index gehandelt weil Sie wohl mit Einzel Werten meist Probleme haben.

WorstCase ist wenn der Kursverlauf erst zur einen Seite, die Order auslöst und dann zur anderen. Damit muß man umgehen können. Ganz schlecht läuft es wenn es nach diesem Debakel nicht hoch noch runter geht sonder ein paar Tage Seitwärts. Autor schlägt vor die Position zu schließen wenn nach ein (evt. Zwei Tage) nix passiert ist. Sollte sofort deutlich rauf oder runter gehen.

StoppIN-Order werden (ein Tick) oberhalb und unterhalb des ID gelegt. Stopp der jeweiligen Position am anderen Ende des ID. Dann schreimse noch, dass für den ersten Tag noch eine BuyOrder über (SellOrder >> unter) der StoppPosition gelegt wird. Also wenn der Kurs einmal hin und die eingegangene Position beim zurück wieder geschlossen wird, geht man eine weitere Position in die andere Richtung ein. Damit sollte man regelmäßig rechnen. Wichtig ist Gewinne durch Trailingstopp (wird nicht näher beschrieben) zu sichern. Üblicher Weise geht man am Ende des Ausbruchtstages raus. Relativ selten geht die Bewegung über mehrere Tage. Das sind dann die burner die das Konto richtig pushen. Kommen selten vor, sollte man aber mit rechnen.

Vier Bilder mit Beispielen: zwei von Indizes, einmal Futures und sogar eine Aktie (Short!!!) war dabei.

Geschrieben
  • Autor
WorstCase ist wenn der Kursverlauf erst zur einen Seite, die Order auslöst und dann zur anderen. Damit muß man umgehen können.

Wichtig ist Gewinne durch Trailingstopp (wird nicht näher beschrieben) zu sichern. Üblicher Weise geht man am Ende des Ausbruchtstages raus. Relativ selten geht die Bewegung über mehrere Tage. Das sind dann die burner die das Konto richtig pushen. Kommen selten vor, sollte man aber mit rechnen.

Vier Bilder mit Beispielen: zwei von Indizes, einmal Futures und sogar eine Aktie (Short!!!) war dabei.

Was ein Backtesting mit EOD Daten unmöglich macht :wub:

Muss ich also von Anfang an eine Filter verwenden der nur eine Order in eine Richtung erlaubt.

Die 4 Sätze sind ein Widerspruch in sich.

Es wird wohl ein einfaches Stop nach ziehen auf das letzte Tief verwendet,

was natürlich entfällt wenn ich am Ende des Tages raus gehe,

wo mit ich dann aber auch nie einen "Burner" erwischen kann.

Muss ich dann mal testen wo mit es gut läuft.

Geschrieben

Warum Widerspruch. Die Order über und unter des TradingTages werden ja nur zum einsteigen verwendet. Doppelt abgesichert nur für den ID-Day. Erfolgt Durchbruch wird die noch offene Order zum öffnen einer Position (evt. vielleicht auch früher) zum Abend hin gelöscht.

Backtesten ist doch möglich. Kommt es zu einem OutSideDay muß man noch ne zusätzliche Bedingung einrechnen die die Kosten für das öffnen und schließen der ersten Posi mit berücksichtigt. Kommt es zu einem riesen Doji hat man Pech gehabt. Würde dann das so definieren, dass dann beide Posis mit Verlust geschlossen werden. Dann hat man vielleicht einmal Glück und die zweite Order geht trotzdem ins Ziel aber fürs Backtesten ist es evt. mal interessant zu wissen, wie oft so was auftritt.

Geschrieben
Wie stellst du mit EOD Daten fest was als erstes passierte?

Wenn es zu einer OD-UP-Kerze mit weitem Körper kommt, dann halt Long. Bei OD-DOWN mit weitem Körper halt short. Mit einer Gewissen Unsicherheit muss man leben. Kann man ja später stichpunktartig untersuchen. Backtests sind sowieso nur Pi mal Daumen. Sollte ausreichen um einen gewissen Erwatungswert ableiten zu können...

Geschrieben
  • Autor
Wenn es zu einer OD-UP-Kerze mit weitem Körper kommt, dann halt Long. Bei OD-DOWN mit weitem Körper halt short.

Dann erklär das mal AmiBroker

Geschrieben

Bekommen wir schon hin... :wub:

Ich bin schon am überlegen wo man Intradaykurse her bekommt. Da gibs evt. Möglichkeiten Kursdaten aus Metatrader auch für Amibroker zu nutzen. Dann kann man mal ne Analyse per M15-Daten machen....

Dein Kommentar

Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

Account

Navigation

Suche

Suche

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.